Jednou z hlavních strategií jež slouží k upoutání pozornosti diváků je prezentace "Atrakcí".Publicistické pořady začínají často tím, že slíbí nějakou "Atrakci". Atraktivním tématem se v televizi může stát všechno od leteckých útoků a startů kosmických raket až po sexuální devianty a jedince s kriminální minulostí. Zvolená témata mohou být prezentována jakýmkoli způsobem, prostřednictvím senzačních obrazových materiálů nebo formou zinscenovaných diskuzí. Jednou z hlavních strategií jež slouží k upoutání pozornosti diváků je prezentace "Atrakcí".Publicistické pořady začínají často tím, že slíbí nějakou "Atrakci". Atraktivním tématem se v televizi může stát všechno od leteckých útoků a startů kosmických raket až po sexuální devianty a jedince s kriminální minulostí. Zvolená témata mohou být prezentována jakýmkoli způsobem, prostřednictvím senzačních obrazových materiálů nebo formou zinscenovaných diskuzí. "Atrakce" úzce souvisí s odchylkami od zavedených norem. Pokud se něco neslučuje s obecně přijímanými normami, tradičními hodnotami a zkušenostmi z běžného života, pociťujeme to jako šokující, skandální impozantní, fascinující tabuizovanou nebo jinak výjmečnou záležitostí. Z konvencí zpravodajské žurnalistiky vyplývá, že dobré zprávy pojednávají o věcech, které se odchylují od norem. V televizi působí jako "Atrakce" pouze takové téma, které se odchyluje od normy. Musí však být pro diváky přijatelné ...Jinak zvolí raději jiný televizní program. Tak, že z mé slohové práce z dokumentu Svět Televize 2001 vyplívá jak důležitou a naopak zneužitelnou skupinou pro televizní společnosti se stávají právě "Atrakce". PS: Nebuďme jen "Atrakcemi", buďme především lidmi a snažme se i při prezentování našich problémů pomocí bedny(obrazovky) přihlédnout i na pojem málo diskutovaný a to je "člověk sám".